Bolesti bederní páteře

Kdopak z vás to nezažil? Předkloníte se a najednou to nějak nejde zpět. Sedíte a zvedání ze židle najednou už není taková samozřejmost. No, může za to pouhých pět obratlů, které tvoří bederní páteř. A my jim teda dáváme pořádně zabrat! Zvedáme těžké předměty. Sedíme nekonečně dlouho v autě, kanceláři, pak doma u Facebooku. Kašleme na posilování břišních svalů, které by u většiny rizikových pohybů mohly převzít zátěž. Již po dvacátém roce života vzniká větší pravděpodobnost poškození meziobratlových plotének, které jsou tlumiči uloženými mezi obratli po celé páteři. Po čtyřicítce se začínají zmenšovat a riziko vyhřeznutí je ještě daleko vyšší. I zde platí, že velká bolest, necitlivost, změny ve funkci střev nebo močového měchýře znamenají jediné, jděte okamžitě k lékaři, aby vyloučil poranění nervů, obratlů nebo míchy. A jak bolestem předcházet?

• Nezvedat těžké předměty trhem z předklonu !!!
• Pokud to jde, zvedejte břemena z podřepu a zapojte břišní svaly.
• Neseďte v práci ani v autě v ,,pohodové poloze", hlídejte si rovná záda, dělejte si přestávky a dřepy 😉
• Cvičit! Cvičit! Cvičit! Hlavně cviky na břišní svaly
• Nenastydnout!
• Nadváha, ta má na bolestech velký podíl.